9 Aralık 2012 Pazar

YaZık BanA AmA :(

Bölüm 1 : Can Çekişme
En son kasım ayı başında canım doktorumu ziyarete gitmiş idik.
Ama gitmeden 2 gün önce ben de stres başlamıştı hem de uykularımı kaçıran cinsinden yani öyle böyle değil. Hatta bana kızmasın diye canım memleketimin meşhur kuru incirinden bile götürmüştüm
 doktoruma ve muayenehane ahalisine.
Tabi bu işin gırgır kısmıydı, hatta demiştim onlara bana kızmayın yiyelim güzelleşelim tatlı konuşalım...
Ama öyle olmadı yedim paparayı :)
Neden mi?
Kiloooooooooooo :)
Yani aslında normal bir hamile bayanın yemesi gerekenden daha az yerken  maalesef ki ilk 4-5 ayımı yatarak geçirmem gerektiği için ye-iç-yat modu bana elektrik su olarak değil ama sağlam kilo alımı olarak geldi.
eee birde vitaminler demir hapları var kilo yapaaan
Ben başladım 57 kiloyla oldum şimdi 66 :(
Geriye kaldı neredeyse 2-2,5 ayım canım doktorcum DUR dedi bana.
Ben şimdi ne yapıyorum zaten adam gibi yiyemediğim herşeyden iyice el ayak çekiyorum.
Artık iyice dayanamazsam hani böyle ağzımdan sular akar vaziyete gelirse
anca kalkıp bir lokma alıyorum ağzıma.
Az az ye sık ye ama içinde kayda değer birşey olmayınca neye yarar :)
Şöyle olsa pastalar börekler tatlılar
oyy oyyy oyyy...

Bölüm 2 : Mutluluk
Geçen Perşembe günü dikkatle geçmiş 1 ayın sonunda yine gittik doktorumuzu ziyarete.
Tabi ben de bir heyecan bir stres. 
Kontrollerimiz yapıldı. Bebişimizi gördük.
Minik balığım benim :)
Bir hareket bir hareket...
tansiyon vs vee tartı faslına geldik :)
Dedim ki doktorcuuuma artık bu ayda almışsın kilo derseniz
bir daha ki ay saldım çayıra mevlam kayıra moduna geçecem :)
"Oooo pazarlıkta yapıyoruz" dedi doktorcum :)
Neyse ben tartıya bir çıktım bakamıyorum ama ekrana sonra yavaş yavaş açtım gözlerimi kilomu söyledim
amanın oda nesi 200gr almışım.
Utanmasan oynayacam yani o kadar sevindim.
Üstelik ben 200 gr alırken, bizim minnak geçen ay 630 gr dı, bu ay olmuş bu ay 1260 gr.
Ya uçuyorum resmen öyle böyle değil.
Tabi gaza geldim sonra evet işte bu aynen devaaaaaaam dedim.
Holaaa holaaaaa :)


Bölüm 3 : Dikkat ayında Ne yedim Ne yaptım
Sabah
-1 bardak süt ve yanında 3 tatlı kaşığı yulaf ezmesi ( bağırsakların çalışması için yulaf süper tavsiye ederim)
-20 dk. yürüyüş
-Yağsız tavada 1 yumurta, 1 dilim ekmek, 3-4 dilim peynir, 3-4 zeytin, bal yada ev yapımı reçel, istersem domates/salatalık/biber vs., sıcak su yada su görünümlü çay :)
Taze sıkılmış portakal suyu bu dönemde midemi ekşittiği için kahvaltıda içemiyorum maalesef. :(
Ara Öğün
-1 yemek kaşığı pekmez ve 2-3 ceviz (cevizi gün içinde aklınıza geldikçe abartmadan tüketebilirim)
Öğlen 
Ekmeksiz az porsiyon yemek ( et/haftada 4 gün - balık/haftada 2 gün - sebze/3 gün öğünlerimde var)
1 tabak yoğurt
salata (bazen yani yapmaya üşenmezsem ^ ^)
Ara Öğün
Meyve ( adet sayısı meyveye göre değişebilir)
2 saat sonra süt ve cevizli kuru incir ( gerçi bu aralar yatmadan önceye aldım bu öğünü)
Akşamüstü saatlerinde kan şekerim düşüyor sanırım çok tatlı canım istiyor o zamanda
2 tane hurma (meyve olan değil tabi) yiyorum. (çok yararlıymış ve doğumu kolaylaştırıyormuş-çok abrtmamak gerek)
Tembellik yapmazsam 15-20 dk yürüyüş
AkşamEkmeksiz az porsiyon yemek ( et/haftada 4 gün - balık/haftada 2 gün - sebze/3 gün öğünlerimde var)
1 tabak yoğurt
salata (bazen yani yapmaya üşenmezsem ^ ^)
Ara Öğün
Meyve
Veee gün içinde en az 2 litre su
Bunlara evde olduğum zamanlarda acayip süper uyabiliyorum ama evden çıktığımda ipin ucu kaçmanın eşiğinden dönüyor. :( insanın canı herbişeyi çekiyor :) waffle, pizze, hamburger, yok olmadı köfte ekmek,pide, iskender  diye uzar bu liste :) 1 lokma göz hakkı atıyorum işte ağzıma :)


2 yorum:

  1. gayet guzel sağlıklı bır beslenme olmus afıyet olsun

    YanıtlaSil